Första tyginköpet



Randigt. Ränder är väl aldrig ur mode?!


Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så har jag fått för mig att jag ska sy. Köpte nyligen en symaskin, men har inte haft lämpliga tyger hemma. Bara lite gardintyger och jag vill sy kläder.

Så nu är jag på turné. Har mellanlandat i Ulricehamn. Här finns ett företag som stickar superfina trikåtyger. De har även tillskärning i samma hus och sen skickas bitarna iväg och blir ihopsydda på annat håll. Det här företaget levererar till bland annat olika barnklädesmärken. Om man ringer och ber snällt kan man få komma in och köpa både tyger och kläder hos dem. Riktigt bra kvalitet till bra priser.

Tyget till vänster ser gråvitt ut men det är gråblått- och vitrandigt. Det till höger är brunturkost. Det var svårt att välja bland allt som fanns. Priserna ligger på runt 60-70 kronor metern. Ingenting för så fin kvalitet. Hoppas jag bara lyckas knåpa ihop något värdigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0