Favorithörnan



Stringbord. Nu är bordet på platsen där det var tänkt, där det passar som handen i handsken.


Det är uppenbart att bordet som jag jagade efter hela tiden var mitt. Det är bara att titta på bilden för att inse det. Och genom att titta på bilden är det inte svårt att förstå att detta är min absoluta favorithörna i mitt hem. På hyllan ligger två böcker om Prag. Måste läsa på inför resan i maj. Där ligger också två böcker med två berättelser i varje av Franz Kafka. Har alltid tänkt läsa honom, men det har aldrig blivit av. Nu när jag ska till hans hemland kände jag att det var dags. Ovanpå bordet ligger en bok som jag ska recensera. Den är intressant. Skriven på ett annorlunda sätt. Som ett tankeflöde, mer än som ett berättande.

För att bli uppdaterad om bordjakten läs:
http://kreativalatsidan.blogg.se/2010/february/fynd.html


Kommentarer
Postat av: Kenneth

Kafkas lilla berättelse "Boet" måste du läsa. Den är fin och en av mina favoriter av Kafka.

2010-02-18 @ 01:21:28
Postat av: sofie

Tack för tipset. Får kolla upp den.

2010-02-18 @ 08:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0