Jul på Liseberg



Idag har jag varit i Göteborg - staden i mitt hjärta. Anledning var i huvudsak att hälsa på Nina och sekundärt att åka till Liseberg. Vi hann även med att hälsa på syster som bor tvärs över gatan från Nina. Jag har inte upplevt Jul på Liseberg på flera år och Nina har aldrig gjort det. Det är magnifikt med alla ljus. Synd bara att det var så galet kallt. Mina lår var isbitar efter en timma.



Här står vi framför kexchokladhjulet som blev vårt första mål.



Nina var inte blyg och plockade hem stjärnvinsten på nästan två kilo kexchoklad på första försöket. "Det är ju jag!" utbrast hon och hoppade till av lycka när hjulet stannade. Det roliga var att alla runt omkring blev lika glada, klappade i händerna och jublade. Ett äldre par kom fram och bad om tips på hur man gör. Senare sprang vi på dem igen. Då hade de också plockat en stjärnvinst fast på ett annat chokladhjul.



Runt om i parken finns små bodar som säljer än det ena än det andra och på sina håll luktar det fantastiskt gott från glögg och annat. Jag letade efter fudgeboden som jag besökt flera gånger förut, men jag hittade den inte. När jag kom hem och kikade på mina bilder hade jag till och med lyckats fånga den med kameran utan att se den. Tossigt.



Jag prövar lyckan, men jag hade den inte med mig. Jo, på sista femma på godishjulet. Jag var ensam som spelade och plockade hem en andravinst. En liten väska med minipåsar med godis. Hurra!



En go dag med en go vän.


Kommentarer
Postat av: Nina

Missuppfattning! Jag har faktiskt varit på jul på liseberg två gånger innan!!

Haha!

2010-12-15 @ 10:45:44
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Haha! Jag måste blandat ihop dig med någon annan... Sorry!

2010-12-15 @ 11:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0