Lucka 17 - lycka



Jag började den här julkalendern med att skriva om lycka. Då i form av vad som gjort mig lycklig. Jag har funderat över innebörden i ordet den senaste tiden. Framför allt för att jag själv har mått så bra och känt en stor tillförsikt inför vad som ligger framför. Det är spännande att kika runt nästa krök.

Är lycka en känsla eller ett tillstånd? Den sägs vara något flyktigt som inte stannar längre än vad den själv vill.

Jag slog upp ordet i en synonymbok och där stod bland annat djup glädje. Det tyckte jag var en bra beskrivning och det gör också att lyckan faktiskt visst går att fånga. För varje dag kan man fundera över vad som gör en glad, vad man är tacksam över och så kan man låta den glädjen överskugga saker som gör en ledsen. Som att tända ett ljus i ett mörkt rum.

Just nu behöver jag alls inte ens fundera på det där när jag vaknar. Jag är lika nöjd med livet som jag ser ut på bilden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0