Lucka 10 - igenkänning

Något som är skönt är ... igenkänning. Ibland när livet känns extra skitigt eller bara allmänt som en grå vardag är det gott att veta att man inte är ensam. Alla lever i en trist sörja emellanåt. Trots att vi alla nog många gånger sneglar på våra nära och kära och undrar varför deras liv är så lätt.

Då är det skönt med vänner man inte behöver förställa sig inför och som inte gör detsamma tillbaka. Vänskap utan cencur, det är det bästa. Då fattar man att det inte är fel på mig när livet tuggar stilla. Det är likadant för alla nu och då. Ja, för de flesta i alla fall.

Det går en serie i SVT som heter Våra vänners liv. Med mina oregelbundna arbetstider är det svårt att följa serier, men jag har hela tiden tänkt att jag skulle se den på SVT-play. Ännu mer ville jag se den efter att en person i min närhet skyndade hem från jobbet för att se den. Då tänkte jag att den är nog sevärd.

Att den är! Jag har sett de två första avsnittet och jag är såld. Totalt är det tio avsnitt på vardera en timma. De två sista har ännu inte visats. Kort sagt är det vänskapen mellan fyra män i 35-årsåldern som står i centrum. Det handlar också om deras relationer till flickvänner, fruar, deras jobb och andra relationer. Alla fyra har sina bekymmer. Var och en på sitt sätt. Även om det bitvis är ganska tungt finns det en värme och stark kärlek mellan de fyra vännerna. Här finns det mycket att känna igen sig i.

En mycket bra produktion, helt klart. Här är första avsnittet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0