Lucka 1 - lycka

Jag blir lycklig ... när jag tänker på den resa jag gjorde till Italien förra sommaren. Kunde inte ett ord italienska, men lärde mig att säga "Ursäkta mig, förstår du engelska?" men det var det aldrig någon som gjorde. Det mesta gick bra ändå.

Anledningen till att jag blir så glad av den här resan är att jag i många år velat åka till Italien och jag hade även en lång tid velat sticka iväg på egen hand. Denna resa blev två flugor i en smäll. Och vilken smäll sen!

Det tog ett dygn att vänja sig vid att vara ensam, men när jag hade vant mig kände jag mig istället väldigt stark och fri.



Jag åkte till Caorle som ligger vid Adriatiska havet inte långt från Venedig. I gamla stan i Caorle var alla hus magiskt vackra. Hade kunnat fota dem allesammans. Eller tagit med dem hem.



Jag får panik när jag ser sånt här. Som tur var fanns det en annan strand utan hyrstolar och parasoller, men faktum är att jag bara låg vid stranden en dag. Det fanns så mycket annat roligare att göra. Bland annat åkte jag på en vingårdstur med vinprovning på två gårdar. Underbart!



Eftersom Caorle bara ligger en tio mil från Venedig blev det en tur dit också och självklart åkte jag gondol. Ett härligt sätt att uppleva denna fantastiska stad på. Venedig bör upplevas och jag vill dit igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0