Vardagsrummet



Idag när jag kom hem från jobbet var jag glad och jag hade massor av energi. Det är tyvärr inte så vanligt att det är så för mig, men jag hoppas att nya, mer genomtänkta rutiner ska ändra på det. Det första jag gjorde var att gå ut med sopor och återvinningsgrejer, sen lagade jag mat. Även det senare en ovanlighet. Eftersom jag så ofta varit trött när jag kommer hem har jag sällan mäktat med att göra riktigt mat. Mackor är gott, men inte särskilt bra mat.

När jag hade ätit satte jag igång att städa. Städa är typ det tråkigaste jag vet, men det är oerhört skönt när det är gjort. När jag var klar tände jag ljus runt om i vardagsrummet och slog mig ned i fåtöljen. Där i hörnan med ljusen tända kan jag verkligen njuta av mitt hem. Och faktiskt kan jag se fram emot hösten. Den har helt klart sin charm. Att sitta inne med levande ljus är en stor del av den charmen.



I säkert två månader har dessa fyra målningar legat i en hög på pianot. I dagens energirusch kom de upp på väggen. Det kanske inte är mina bästa tavlor, men jag tycker om dem så de får hänga med ett tag till. Jag har mycket väggyta i mitt vardagsrum. Vad jag ska göra med resten vet jag ännu inte. Jag väntar på att rätta grejerna dyker upp, eller att jag får dem gjorda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0