Själen flög ur kroppen x 2

Eftersom jag och min dator varit utan uppkoppling i närmare en vecka följer här flera dagars uppdateringar om läget. Det får bli i flera inlägg.

Lördagen på Way out west lovade stort och höll detsamma. Dessvärre måste jag erkänna att det var så många människor som jag ville träffa att spelningarna blev lidande. Dock en självklar prioritering för mig.

Jag hade sett fram enormt mycket till att få höra och se Mumford & sons och jag blev sannerligen inte besviken. De här folkrockande engelsmännen är en gudagåva.



I deras texter finns så fina fraser som tillsammans med musiken får själen att vilja prångla sig ur kroppen, för var annars skulle den ta vägen än med riktning mot skyn? Mumford (till vänster) och hans grabbar får en sannerligen att vilja flyga. Kolla upp dem på Spotify. Nästan ett måste.



Som så efterlängtat fick jag träffa Kom igen, Linda och hennes syster. Vi hade en go eftermiddag och kväll tillsammans. Tur är att vi redan har nästa dejt inbokad. Det blir helgen när Håkan Hellström spelar i Göteborg. Tur också att det inte är evighetslångt till november.



Det blev även tid för systersnack med Nina.



Huvudnumret för lördagen var ju redan nämnda Hellström. Han gjorde en specialspelning och bjöd på debutalbumet Känn ingen sorg för mig Göteborg. Jag tror att festivalens samtliga 25 000 besökare var på plats. Vilken fest det var. Jag ska erkänna att jag inte lyssnade på Håkan när det begav sig för tio år sedan så för mig var det hittarna som var göttiga att höra.



Men hur det än är så är Håkan alltid Håkan. Han levererar och berör vad han än spelar. Därmed ville min själ ur kroppen en andra gång på samma dygn. Efteråt var jag helt slut. Känslomässigt urladdad. Jag mäktade varken med The Chemical Brothers eller La Roux som jag sett fram emot så mycket. Istället hängde jag Linda och syster en stund på området med fler vänner innan vi lämnade för en uteservering í Linné.

Det fick också avsluta Way out west för det här året.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0