Dammit

Jag vet inte om det var av godtrogenhet eller i ett försök att skona publiken som presentatören påannonserade countrybandet Dammit med svensk uttal. Det vill säga dammigt (fast utan att g hörs.) Kul var det i alla fall. Bandet Dammit, som har sina rötter i och runt Jönköping, spelade igårkväll på Kärdafestivalen. Tre av musikerna i detta storband känner jag och därför var det givet att bege sig till ladan för att lyssna på deras sväng.




Trots några missöden med ostämda stränginstrument så var det en härlig spelning. Ingen kan undgå att se att lirarna på scen har roligt när de spelar. Och den glädjen smittar av sig. Så till den grad att jag kanske blev av med min förkylning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0