Oväntad effekt


För mycket. Det här är kanske en tredjedel av allt jag rensade ut.


Av någon anledning jag inte riktigt vet (ett nedärvt hamsterbeteende?) så har jag haft mängder med porslin och glas i mina köksskåp. Inte nog med att det har tagit en massa plats jag har bara haft nytta av mängderna en gång om året - när familjen kommer på födelesdagskalas. Dessutom är flera av sakerna köpta för mååånga år sedan och jag gillar dem inte längre.

Jag gjorde en rejäl rensning. Sakerna på bilden är bara en liten del. Ett tiotal skålar och två bestickuppsättningar rök bland annat.

Den bästa effekten näst utrymmet är att det helt plötsligt känns lättare att diska. Har man bara fyra frukostskålar istället för tolv så tar det inte lika långt tid att få alla rena. Att jag inte kom på det tidigare! Diska som är så tråkigt.


Kommentarer
Postat av: Sammy

Det var väl ändå på tiden att du gjorde en rensning? Tur att det inte tog allt för lång tid innan du kom på det själv... Det där med disken är klockrent och glädjer mig

2009-11-16 @ 18:56:30
Postat av: sofie

KlockRENT! Heh..

Förresten så har det påpekats några gånger att jag har mycket porslin så det var väl inte jag som kom på det.

2009-11-16 @ 19:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0