Gråtrist söndag


Venedig. I somras uppfyllde jag en dröm när jag åkte till Italien. Eftersom jag var nära Venedig åkte jag dit en dag.


När november är som gråtristast, när det till och med är mörkt mitt på dagen då kan det vara skönt att rota fram gamla bilder och drömma sig bort ett slag. I somras åkte jag en vecka till Caorle, Italien. Caorle ligger cirka tio mil från Venedig så självklart åkte jag dit en dag. Just den dagen var hettan enorm. Solen gjorde ont på kroppen. La mig i poolen tills jag frös när jag kom hem till penionatet.

Venedig var fantasiskt. Jag vill gärna åka dit igen. Många turistorter tenderar att bli fällor. Allt som finns att köpa är krimskrams och friterad mat. Där är faktiskt Venedig annorlunda. Visst, fällorna finns där, men samtidigt allt det unika. Regionen består av runt 100 öar och flera av öarna har sin egen speciallité som glas, skin och keramik.

Jag åkte gondol, trots att många sagt att det är den största fällan - rent ekonomiskt, men eftersom jag var i Venedig med ett resesällskap så fick vi rabatt. Har för mig att jag betalade 30 euro för turen. Det var det värt.

Det här var första, men definitivt inte sista resan till Italien för mig. Blir alldeles kär av bara minnena!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0