73,4 kvadratmeter


Trea. Skissen på lägenheten är spegelvänd så jag har fotat den mot fönstret för att få rummen rätt, därav de spegelvända orden.


Så här se planlösningen ut för lägenheten jag flyttar in i. Just nu längtar jag enormt mycket. Den 4 januari får jag nyckeln. Jag har många planer som jag ser fram emot att få sätta i verket.

Jag vet inte i hur många år jag har önskat mig ett arbetsrum. I och med den här trean går drömmen i uppfyllelse. Jag har tänkt att ha det lilla rummet som sovrum och det stora in till höger som arbetsrum.
(Dörren till det stora rummet är från hallen. Man går in i gången med garderober. Av någon anledning finns dörren inte med på skissen.)

Som jag nämnt i tidigare inlägg har jag köpt ett bord som precis får plats i köket (utan att det blir trångt) och mitt nuvarande köksbord har jag tänkt att ha som arbetsbord. Det är runt, men jag har två iläggskivor till det så det blir stort. Då kan jag ha symaskin på ena sidan och mitt bordsstaffli på andra sidan. Dessutom får min mossgröna soffa plats. Det blir ett bra övernattningsrum för gäster. Plus att jag har en soffa att slänga mig på mellan varven när jag är i mitt arbetsrum och skapar!

Dörren mellan köket och det lilla rummet tänkte jag stänga igen. I sovrummet kommer jag ställa ett klädskåp för dörren och i köket kommer jag att hänga upp något snyggt färgglatt tyg. Köket är helt vitt så det behövs färg.

I vardagsrummet har jag tänkt att ha soffan i hörnet vid fönstret och i andra änden av rummet kommer det bli en myshörna med min fåtölj och golvlampa med fransskärm. Ska nog sätta upp några hyllor för böcker där också. Kommer bli najs.

I det lilla rummet finns en fransk balkong. Det gillar jag. Dessutom är det tre fönster mellan sovrummet och vardagsrummet. Det har jag tänkt utnyttja på något sätt. Har ännu inte kommit fram till hur. Mycket möjligt är att jag ställer en blomsterbänk framför fönstren på vardagsrumssidan. Det skulle nog vara fint med massa växter där och det skulle göra sig bra med fåtöljen och lampan.

Jag vill bara sätta igång och ställa i ordning nu!


Kommentarer
Postat av: Marcus

Fy fan vad härligt det låter. Jag vill också!

2009-11-23 @ 23:40:41
URL: http://handling.blogg.se/
Postat av: sofie

Jag vet! Du får komma och hälsa på.

2009-11-24 @ 08:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0