Skaparverkstad



Röra. Den övre bilden visar hur det kan se ut när jag målar. Nedan dagens resultat. Tavlan mäter 20x20 cm.


Nu är det några veckor sedan jag målade. Känns i alla fall som det var väldigt länge sedan. Innan jag började måla den här tänkte jag att den skulle gå i blå-turkosa toner och att ett ankare kanske skulle in i den. Ett tappat ankare som inte fäster i något.

Ankaret är en otroligt snygg symbol. I kombinationen tro, hopp och kärlek så står ankaret för hoppet. Det sägs att hoppet är det sista som överger människan. Som att när hoppet är borta finns inget kvar. Ingen livsglädje.

Just därför tror jag att det är viktigt att ha saker att drömma och hoppas på. Det är det som driver oss framåt. Som får oss att inte stanna upp.

Men kanske måste hoppet vara förankrat i verkligheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0