Flyttstök



Flyttpack. Det blir så rörigt när man packar för flytt.


Det är tråkigt att flyttpacka. Hemmet är inget hem längre när hyllorna gapar tomma och en massa skitiga lådor staplas på hög i ett hörn. Annars flyter det på bra. Enda kruxet är att jag inte har så många flyttlådor som jag trodde, men det ska nog lösa sig på något sätt. Antingen får syster med sig några ner på tisdag eller så får jag köra några lådor i förväg och tömma dem för att fylla dem igen. Som sagt, det löser sig.

Jag var "tvungen" att klättra upp på pianot för att ta ner två målningar. Det var rätt skönt att sitta där uppe. Fick liksom en annan syn på tillvaron. Kände mig lite som Kling eller Klang som just blivit uppkastad av Pippi. Kanske kan bli min nya myshörna.

Känns för övrigt väldigt skönt att jag själv slipper konka på det där åbäket upp för tre halvtrappor. Jag har tagit hjälp av en flyttfirma som ska ta pianot och alla möbler. Supersweet!


Kommentarer
Postat av: K

Willys brukar vara generösa med bananlådor. Ring och hör med dem så lägger de säkert undan till dig. Det gjorde vi när vi flyttade.

2009-12-29 @ 22:57:19
Postat av: Kajsa

Det är väl roligt att flytta? : )

Ska genast kolla flyttlådor... Glömde skicka Nisse på det igår : )

2009-12-30 @ 09:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0